A 2. kompetenciafejlesztő tréning visszajelzései

A négynapos rendezvényt – ahogy korábban is – a résztvevők visszajelzései, a munka közös értékelése zárta. A tréning résztvevőinek anonim visszajelzéseiből pedig az alábbiakat gyűjtöttük ki:
1.    A legfontosabb ismereteknek ezt tartották:

  • Legfontosabb ismeret: krízis lépései, ismérvei, feldolgozása a telefonos kapcsolatban. A segítő kapcsolat specifikumai a telefonos szolgálat szempontjából. A konkrét esetek és azok feldolgozása. A kommunikáció azon elemei, amelyeket a telefonos kapcsolatban különösen érdemes figyelni.
  • A kommunikációs rész, főként a csoportos munka.
  • Annak felismerése, hogy milyen sok motivált önkéntes várja, hogy elkezdhesse segítő munkáját. 4 fül elmélet.
  • Saját magamra rálátni, nehézségeimet észrevenni.
  • Számomra a legfontosabb ismeret a meghallgatásnál a „fülek” jelentősége, hogy bármi van, felül kell emelkednie az ügyelőnek, de ha mégsem sikerül teljesen, akkor sem tragédia, hiszen emberek vagyunk.
  • Tudásanyag felidézése, a ráismerés, rendszerbe foglalás, átadás.
  • Nagyon jó volt újra feleleveníteni az ismereteket, a sok gyakorlás. Kiegészítve az eddigi tudásomat, más információkkal is.
  • Minden körülmények között tiszteletben tartjuk a hívó emberi méltóságát; az anonimitás fontossága; a túl erős empátia gátolhatja a segítést; a felületes problémák mögöttes tartalmának jelentősége; egyetlen emberért is megéri!
  • A legfontosabb ismeret számomra az volt, hogy ahhoz, hogy a segítő igazán tudjon segíteni. először önmagában és a tudásában kell, hogy bízzon. A bizonytalanság bizonytalanságot okoz a kliensben is.
  • Az életpozíciókról szóló tanítás.

2.    Ellentmondások és kérdések:

  • Nincs ellentmondás bennem a hallottak révén. Tisztázni való, határvonalak megtalálása feladatot állít ég elém, de ez érési folyamat. Ülepedik.
  • Nincs ellentmondás az eddigi tapasztalatim, valamint az elhangzottak között. Hiszem, hogy „mindent” megkapok a képzés, munka, gyakorlat, fejlődés során.
  • A telefonos segítéssel kapcsolatban ellentmondásról nem lehet beszélni, viszont voltak olyan dolgok, melyeket én másképp gondoltam, vagy más megközelítésben láttam.
  • A napi témák egymásba kapcsolása, még talán több gyakorlati tudományt sűrítettem volna bele, hogy a telefonos szolgálati munka még jobban átláthatóvá váljon.
  • A telefonos ügyelő nem adhat tanácsot direktív módon, ugyanakkor azt tanultam, hogy a bántalmazott személyek esetében nagyon direktíven kell felhívni a figyelmet az életveszélyre. Ebben az esetben ez hogyan kivitelezhető a telefonos segítő szolgálatban?

3.    Vélemények, érzések, gondolatok, kritikák:

  • Hasznosnak és kielégítőnek éreztem a tréninget. Szívesen meghallgattam volna konkrét beszélgetést, hogy még életszerűbb legyen, hogy még jobban bele tudjam élni magam. Ez segítené a további felkészítést.
  • Nagyon jó képzés volt, az idő jól volt kihasználva. Kell 4 nap egy ilyen intenzív tréninghez, s egy ekkora anyaghoz.
  • Csoportvezető(i)nk hitelessége, ami leginkább abban nyilvánult meg, hogy a saját vakfoltjaikról, változtatást igénylő attitűdjükről, eljárásaikról is beszéltek!  Ezzel maguk mellé emelték a csoportot, bátorságot adtak.
  • Nagyon hasznosnak és szükségesnek érzem ezt a képzést. Nagyon pozitív, felemelő volt a munkalégkör. Öröm, vágy, bizonytalanság, kíváncsiság, megelégedettség.
  • Jó volt csoportban, játékosan dolgozni. Sokat tanulhatunk mások tapasztalataiból. Az elmélet is lehet nagyon gyakorlatias. Az új emberekkel való kapcsolatok, kapcsolatteremtések során sokat tanultam a magam „működéséről” is. Köszönöm szépen!
  • Felszabadult jókedv uralkodott el mára rajtam, most megkönnyebbültem, hogy nincs szakadék az elméleti tudásom és a gyakorlat között.  Sok praktikus, gyakorlati, kézzelfogható mintát, példát kaptam, ami szaporította az erőforrásaimat. Gondolat: eszközök vagyunk, és jó hogy vagyunk. Nagyon jó hasonszőrűekkel találkozni, együttműködni.
  • Remek csapatban, nagyon kedves, empatikus emberek között remekül éreztem magam. Igazi kikapcsolódás volt ez a néhány nap. Remek volt a hangulat, vidámság.  Sok értékes kollégával találkoztam. Tetszett az előadás felépítése. 0-24-ig jól éreztem magam.
  • Nagyon örülök, hogy itt lehettem és ezen a képzésen részt vehettem. Sokat tanultam, és az itt szerzett tapasztalat fog segíteni az „otthoni” munkában is, valamint a telefonos szolgálatomat. Erika pedig nagyon profi. Köszönjük neki is, valamint a szervezőknek. Kívánunk további kitartást, jó egészséget, és bízunk abban, hogy még szerveznek hasonló képzéseket, ahová még meghívnak. Köszönjük.
  • Kellemes, gyakorlati tudásszerzés.
  • Köszönök mindent, amit kaphatunk. Az esetmegbeszélések is nagyon jól jöttek.
  • Nagyon jól megszervezett képzésnek voltam a részese. Örülök minden új ismeretnek, ismeretségnek. Ilyen képzéseken a jövőben is szívesen részt vennék, mert szerintem nagyon fontos megosztani a tapasztalatokat, megerősíteni egymást.