A domaszéki tanulmányúton tapasztaltakról így vélekedtek a résztvevők:

A legfontosabb ismereteknek az alábbiakat találták:

„Friedemann von Thun 4 fül elmélet, Érzések színpada.”

„Hallgatás „hőmérője”, érzelmek körforgása.”

„A 4 fül elmélet, életfa, belső színpad.

„A belső színpad lehetőségei. az alapérzelmekhez kapcsolódó rokon érzelmek hoztak legtöbb új információt.”

„Az érzelmek osztályozása, a másodlagosak besorolása segít az eligazodásban. A „színház” nyújtotta lehetőséget felelevenítette. Az életfát használni fogom az erőforrás-kereséshez.”

„Megismerkedtem egy másik rendszerrel. Van még rajta mit csiszolni, összefésülni, adaptálni a magyar viszonyokra.”

További kérdések, tapasztalt ellentmondások:

 „A hallottak némelyike (miután laikusoknak készült) nem passzolt, ill. ellentmondott a telefonos ügyelői tapasztaltaknak.”

„Ha nem is ellentmondás, de más feldolgozása az ismereteimnek.”

„Eddigi ismereteimmel nem éreztem ellentétesnek az itt hallottakat, látottakat. Inkább elgondolkodtatásra késztetett, a szintetizálás majd otthon.”

„Az eddigi ismereteimmel összevetve ellentmondást nem tapasztaltam az elméleti és gyakorlati képzés során.”

„Kérdés: finomítják-e még ezt az anyagot?”

Élmények, érzések, tapasztalatok a 4 napról?

„Az együtt gondolkodás élményt jelentett. A résztvevők egyéniségének színessége is nagy élmény volt.”

„Tréning felépítése, összeszedettsége még finomítható. A csoportmunka hasznossága nem a tréning erénye volt.”

„Önismereti élményem is volt, még-inkább sok csoportélményem. Élményeim a csapat tudása, tapasztalata és működése profizmusa.”

„Nagyon jó élmény volt a csoportmunka. Izgalmas volt a csoportdinamika megtapasztalása, illetve a működő szolgálatok szakmaisága, összetartozása, emberségessége.”

„Pozitív érzésekkel és élményekkel gazdagodtam a csoportmunka során, ami megerősítette bennem azt, hogy van értelme és szépsége az önkéntes telefonos szolgálatnak!”