A domaszéki tanulmányúton tapasztaltakról így vélekedtek a résztvevők:
A legfontosabb ismereteknek az alábbiakat találták:
„Friedemann von Thun 4 fül elmélet, Érzések színpada.”
„Hallgatás „hőmérője”, érzelmek körforgása.”
„A 4 fül elmélet, életfa, belső színpad.
„A belső színpad lehetőségei. az alapérzelmekhez kapcsolódó rokon érzelmek hoztak legtöbb új információt.”
„Az érzelmek osztályozása, a másodlagosak besorolása segít az eligazodásban. A „színház” nyújtotta lehetőséget felelevenítette. Az életfát használni fogom az erőforrás-kereséshez.”
„Megismerkedtem egy másik rendszerrel. Van még rajta mit csiszolni, összefésülni, adaptálni a magyar viszonyokra.”
További kérdések, tapasztalt ellentmondások:
„A hallottak némelyike (miután laikusoknak készült) nem passzolt, ill. ellentmondott a telefonos ügyelői tapasztaltaknak.”
„Ha nem is ellentmondás, de más feldolgozása az ismereteimnek.”
„Eddigi ismereteimmel nem éreztem ellentétesnek az itt hallottakat, látottakat. Inkább elgondolkodtatásra késztetett, a szintetizálás majd otthon.”
„Az eddigi ismereteimmel összevetve ellentmondást nem tapasztaltam az elméleti és gyakorlati képzés során.”
„Kérdés: finomítják-e még ezt az anyagot?”
Élmények, érzések, tapasztalatok a 4 napról?
„Az együtt gondolkodás élményt jelentett. A résztvevők egyéniségének színessége is nagy élmény volt.”
„Tréning felépítése, összeszedettsége még finomítható. A csoportmunka hasznossága nem a tréning erénye volt.”
„Önismereti élményem is volt, még-inkább sok csoportélményem. Élményeim a csapat tudása, tapasztalata és működése profizmusa.”
„Nagyon jó élmény volt a csoportmunka. Izgalmas volt a csoportdinamika megtapasztalása, illetve a működő szolgálatok szakmaisága, összetartozása, emberségessége.”
„Pozitív érzésekkel és élményekkel gazdagodtam a csoportmunka során, ami megerősítette bennem azt, hogy van értelme és szépsége az önkéntes telefonos szolgálatnak!”