Szemezgetés az első tanulmányút visszajelzéseiből, válaszaiból:
A legfontosabb ismeretek kapcsán az alábbi visszajelzések érkeztek:
„Differenciál „diagnosztika” helyzetek, szituációk, viselkedések felismerése, elhatárolása, megkülönböztetése.”
„Az elméleti részeken belül a személyiségzavarok kategorizálása…kulcsmondatok, a felismerhetőség, a gyakorlatban való kezelés.”
„A krízisbeszélgetések struktúrája; a krízisbeszélgetések gyakorlati tanácsai a stáb karbantartására, felkészítésére vonatkozó tanácsok.”
„Az alapzavar, ödipális zavar és az aktuális élethelyzet zavara közti különbségek; a Moreno-féle atomok; Életútelemzés; NLP programozás.”
„A beszélgetésben használható konkrét kérdések, mondatok, visszatükrözések átadása.”
„Számomra az egész téma keretbe, rendszerbe helyezése volt a leghasznosabb. A krízis és konfliktus különválasztása, megoldható és telefonos keretek között nem megoldható esetek elkülönítése, közelség-távolság kérdésköre, illetve a stáb karbantartásával kapcsolatos rész is”
„A személyiségzavarok egyszerű tipológiája, a segítő beszélgetés szakaszai.”
További kérdések, tapasztalt ellentmondások:
„A témában a kamaszok érdekelnének még mélyebben.”
„Ellentmondás talán abban van, ahogyan a segítő beszélgetésről gondolkodunk.”
Észrevételek, vélemények, érzések, kritikák:
„Biztonság a témában = a témában való jobb/nagyobb eligazodás.”
„Feltöltődve, tervekkel, célokkal. Öröm és kíváncsiság van bennem.”
„Nagyon tetszett a képzés szakmaisága, emberközelisége, a humor és a szabadidős programok is. Külön nagyon tetszett, hogy az ismereteken kívül volt idő a reflektálásra és az érzések megfogalmazására és a félelmek összegyűjtésére.”