Szemezgetés az első tanulmányút visszajelzéseiből, válaszaiból:

A legfontosabb ismeretek kapcsán az alábbi visszajelzések érkeztek:

„Differenciál „diagnosztika” helyzetek, szituációk, viselkedések felismerése, elhatárolása, megkülönböztetése.”

„Az elméleti részeken belül a személyiségzavarok kategorizálása…kulcsmondatok, a felismerhetőség, a gyakorlatban való kezelés.”

„A krízisbeszélgetések struktúrája; a krízisbeszélgetések gyakorlati tanácsai a stáb karbantartására, felkészítésére vonatkozó tanácsok.”

„Az alapzavar, ödipális zavar és az aktuális élethelyzet zavara közti különbségek; a Moreno-féle atomok; Életútelemzés; NLP programozás.”

„A beszélgetésben használható konkrét kérdések, mondatok, visszatükrözések átadása.”

„Számomra az egész téma keretbe, rendszerbe helyezése volt a leghasznosabb. A krízis és konfliktus különválasztása, megoldható és telefonos keretek között nem megoldható esetek elkülönítése, közelség-távolság kérdésköre, illetve a stáb karbantartásával kapcsolatos rész is”

„A személyiségzavarok egyszerű tipológiája, a segítő beszélgetés szakaszai.”

További kérdések, tapasztalt ellentmondások:

„A témában a kamaszok érdekelnének még mélyebben.”

„Ellentmondás talán abban van, ahogyan a segítő beszélgetésről gondolkodunk.”

Észrevételek, vélemények, érzések, kritikák:

„Biztonság a témában = a témában való jobb/nagyobb eligazodás.”

„Feltöltődve, tervekkel, célokkal. Öröm és kíváncsiság van bennem.”

„Nagyon tetszett a képzés szakmaisága, emberközelisége, a humor és a szabadidős programok is. Külön nagyon tetszett, hogy az ismereteken kívül volt idő a reflektálásra és az érzések megfogalmazására és a félelmek összegyűjtésére.”