15. alkalom: (3. kompetenciafejlesztő tréning) 2-3. nap

Dátum: 2018. október 26.- 2018. október 27.

Helyszín: Székesfehérvár

A második napon a kommunikációval kapcsolatban mindenki foglalkozott a saját stílusának csiszolásával, de alapvetően az asszertivitás erősítésére törekedtünk. A kommunikáció csapdáit játszmákon és közléssorompókon keresztül szemléltettük, de itt is nagyobb hangsúlyt fektettünk ezek kivédésének technikai elsajátítására – vagyis a téma gyakorlatorientált feldolgozására. A kommunikációs készségek erősítése mellett továbbra is hangsúlyosak maradtak az első nap és a segítő munka „alaptémái” vagyis az empátia, a hitelesség és a feltétel nélküli elfogadás. A segítő beszélgetések elemzésével is kiegészült a program.

A harmadik napon a segítés egy speciális formájával, a krízissel illetve annak megfelelő kezelésével, a krízisintervencióval zártuk a tréninget. Természetesen az öngyilkossági veszéllyel fenyegető hívásokat is ebben a kérdéskörben tárgyaltunk. A legfontosabb ismereteket a krízis felismeréséről elméleti áttekintés után szövegelemzéssel egészítettük ki, valamint a kríziseket szerepelméleti megközelítésben tárgyaltuk. Ezek a magyar telefonos gyakorlatban még csak rövid ideje szerepelnek, ugyanakkor olyan fontos alapismeretet, mely kapaszkodót ad az ügyelőnek a krízishívások megfelelő kezeléséhez.