Debrecen
KÉPZÉSI FELHÍVÁS!
Debrecenben - éjjel-nappal – működő Lelkisegély Telefonszolgálat „Segítőbeszélgetés telefonon” címmel ingyenes tanfolyamot indít.
A tanfolyamot elvégzők közül választják ki azokat, akik munkaviszonynak nem számító, karitatív jellegű telefonos segítőmunkát végezhetnek a szolgálatnál. Huszonegy évet betöltött, de 65 évnél nem idősebb, érettségizett, segítőszándékú emberek jelentkezését várják levélben, önéletrajz formájában, az érettségi bizonyítvány fénymásolatának mellékelésével. A borítékra írják rá: „önkéntes munka”.
Rénes László, DE Klinikai Központ Járóbeteg Szakellátási Központ, 4026 Debrecen, Bethlen u. 11-17. szám alá küldhetik el postán a jelentkezésüket vagy renes.laszlo@gmail.com e-mail címre.
Határidő: 2025. január 25.
A jelentkezők a képzés megkezdése előtt egyéni interjún és három órás alkalmassági szűrésen vesznek részt. Az alkalmassági szűrés csoportos foglalkozást jelent, szakember irányításával, ahol lehetőség nyílik a telefonos munkához szükséges képességek felmérésére.
A képzés további szakaszában csak ezen a szűrőn átjutott jelentkezők vehetnek részt.
A képzés szakaszai:
- 30 óra önismereti-személyiségfejlesztő csoport (szombati napokon).
- 30 óra elmélet: előadások a telefonos munkával, ill. a hívók által hozott problémákkal (hétköznapokon este).
- 30 óra szakmai-gyakorlati képzés, felkészítés az ügyelő szerepre; telefonos helyzetgyakorlatok (tipikus telefonos helyzetek megjelenítése, a megoldási lehetőségek feltárása) szombati napokon.
Elvárásaink:
A kiképzés végén vizsgára kerül sor. A hospitálás után az önkéntes ügyelőinkkel szemben az az elvárásunk, hogy havonta legalább két ügyeletet vállaljanak (szabadon választott időpontban), havonta egy szupervízión1 és egy esetmegbeszélő stábfoglalkozáson (3-3 óra/alkalom), ill. évente egy-két továbbképzésen (10-16 óra) kötelezően részt vegyenek.
És mi mit nyújtunk:
- egy izgalmas, tapasztalatokat nyújtó karitatív munkát,
- szakmai és személyes fejlődést biztosító foglalkozásokat,
- fizetés, pénz helyett - pályázati forrásokból - szakmai konferenciákon, képzéseken való részvételt,
- egy megbízható, jó légkörű csapatot, amit az ügyelői stábunk formál,
- nyitottságot, baráti kapcsolatokat.
1 A szupervízió definíciója: Olyan irányított, aktív tanulási folyamat, amelyben a résztvevő saját szakmai személyiségének és önszabályozásának a fejlődése érdekében a reflektív jelenlétben együttgondolkodva, a szupervizor vezetésével, védett, szabályozott bizalmi helyzetben, szerződéses keretek között dolgozhat.