10. alkalom: (2. kompetenciafejlesztő tréning)
Dátum: 2018. augusztus 06.
Helyszín: Debrecen
A debreceni kompetenciafejlesztő tréning során hazai és erdélyi, mentálhigiénés munkát végző személyek továbbképzése zajlott. A rendezvény három fő téma köré csoportosult, melyek mindegyike a telefonos munka alapjaival foglalkozik. A segítő kapcsolat, a kommunikáció, segítő beszélgetés valamint a krízis, krízisintervenció témáit vettük át a 28 órás tréning során. Tekintve, hogy a telefonos munkában ezek a témák mély ismerete és készségszintű használata elengedhetetlen, ezért az alapok megerősítése mellett fontos volt új szempontok beemelésére is, továbbá a személyiséggel való munka elengedhetetlen kellékével az önismeret mélyítésére is nagy hangsúlyt helyeztük.
Az első napon a segítő kapcsolat lemodellezése történt, melyben szerepet kaptak olyan elemek is, mint a buktatók és nehézségek, hiszen a telefonos munka a segítés egy különleges formája, ahol nincs terápiás szerződés, nincsenek erősen kötött elemei a kapcsolat kialakításának, ezért a rapport megteremtése nehéz feladat. Ezért olyan készségekkel kell rendelkeznie az ügyelőknek, melyek lehetővé teszik, hogy ez a bizalom megszülessen és ahol a segítés később megvalósuljon. A rapport valamint a megfelelő távolság (distancia optimum) kialakítása mellett természetesen alapvetően az empátia, a hitelesség és a másik személy elfogadása szerepelt az első nap készségfejlesztő elemei között.