6. alkalom. (1. Kompetenciafejlesztő tréning) 3. nap
Dátum: 2018. május 13.
Helyszín: Törökszentmiklós
Mivel a telefonos ügyelők gyakran találkoznak olyan helyzetekkel, amikor a hívók krízishelyzetben vannak, fontosnak éreztük, hogy erre a témára is tudjunk kellő időt fordítani. A krízisben lévő személyekkel ugyanis másféle kommunikációs technikák bevonása is szükséges lehet. Az egyszerű tükrözéses gyakorlatok helyett itt a direktívebb módszerek alkalmasak a segítésre. Ezek megerősítéséhez szintén használtunk önismereti gyakorlatokat, de jelentős időt fordítottunk a beszélgetésminták elemzésére is. Arra törekedtünk, hogy rövidebb és hosszabb szöveges szövegrészletek elemzésével a krízisre jellemző kommunikációs stílusokat felismerjék az ügyelők és hatékony intervenciós válaszokat tudjanak erre adni. Itt is használtunk szimulációs gyakorlatokat, azonban itt az első napon használt tükrözéses módszer helyett a direktivitáson volt a hangsúly.