Szemezgetés a tréningen résztvevők visszajelzéseiből:

A legfontosabb ismeretekről:

„A segítő kapcsolat elemei, az ügyelő attitűdje alázat, feltétel nélküli elfogadás, empátia, kongruencia; a tükrözés 3 szintje; a „4 fül” elmélet; a krízis és CFH fontossága, felismerése.”

„A szolgálathoz szükséges segítség; alapfogalmak megismerése; tesztekből, önismeret.”

„Egyben látni mind a segítő beszélgetés, mind a krízis témáját. S ami még: a jó, aktív, derűs, együttműködő csapattal munka.”

„Az ismétlés, az összefüggésben láttatás, a nézőpontok sokasága, a rávezető kommentek ahogy megvilágították az elméleti fogódzókat.”

„A segítő beszélgetés, a kommunikáció elmélete, a krízis, szuicid krízis felismerése, kezelése. Helyzetgyakorlatok – telefonos ügyelői munka.”

További kérdések, tapasztalt ellentmondások:

„Nem ellentmondást éreztem, inkább néhány dolog a helyére került, letisztult.”

„Nincs ellentmondás, csak megerősítés.”

„Ellentmondás nem volt, de pontosítás, mélyítés igen. Kérdéseimet már feltettem menet közben.”

Észrevételek, vélemények, érzések, kritikák:

„Kötelezővé tenném az ilyen tréningeket a biztonságos, hatékony ügyelői feladatellátás végett.”

„Megelégedettség, lelkesedés; egy kis fáradtság van bennem; nagyon tetszett az, hogy az elmélet nem volt száraz, mert a kiscsoportban minket is gondolkodásra serkentett; hálás vagyok, hogy sokfajta gyakorlat volt.”

„Nagyon jó, hogy lehetőségem nyílt a tanultak felelevenítésére, megerősítésére

„Boldog vagyok, hogy ezt megéltem! Gyarapodott a tudásom, ami örömmel és elégedettséggel tölt el. Élveztem minden csoportos munkát, együttgondolkodást.”

„Az elvárásomnak megfelelő volt a 3 nap: elmélet, tanulás, gyakorlat, figyelem – ezt sikerült megkapnom. Köszönet ezért a lehetőségért!”

„Az elmélet mellett nagyon hasznos a gyakorlat. csapatépítés, felszabadultság, befogadás az új ismeretekre.”

„Nagyon fontos, hasznos, lényeges, információdús, összetett (elmélet+gyakorlat is volt) ugyanakkor csoporttapasztalatot is nyújtó képzés. Minden képzésébe beiktatnék egy ilyet; szerintem több ügyelő tartana ki a telefonos munkában, kevesebb lenne a lemorzsolódás. Pörgős volt, nem voltak üresjáratok, komoly képzés volt, jó légkörben.”

„Nagyon intenzív volt, csapatépítő. Hasznos volt, de nagyon elfáradtam a 3. nap végére, de örülök, hogy itt lehettem.”